Google+
Op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 21:00
030 - 850 1500

FAQ

Heeft Justlease.nl een nieuwsbrief waarop ik mij kan abonneren?

Jazeker. Via deze link kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief waarin we u op de hoogte houden van marktontwikkelingen, de nieuwste acties en autonieuws.

Hoe geef ik aan welke trekhaakaansluiting er nodig is?

Bij het invullen van de accessoire ‘trekhaak’ kunt u aangeven wat voor een aansluiting u nodig hebt.

Hoe kan ik een kopie van een factuur opvragen?

Dit doet u door een mail te sturen naar finance@justlease.nl. U ontvangt de factuur digitaal.

Hoe pas ik mijn NAW-gegevens aan op de website?

Bij ‘mijn auto(s)’ kunt u uw wijzigingen doorgeven.

Is automatische incasso de enige manier om bij Justlease.nl te betalen?

Ja, dit hebben we contractueel met elkaar afgesproken.

Kan ik accessoires toevoegen die niet op de lijst staan?

Ja, dat kan. Bij ‘accessoires’ vindt u de ruimte om zelf een optie toe te voegen. Hierin geeft u een duidelijke omschrijving van het accessoire en vult u de prijs van het product in.

Mag ik chiptuning op mijn auto laten uitvoeren?

Ja, dat mag. De importeur moet hiervoor toestemming geven en geeft daarbij aan bij welk bedrijf u dit mag laten doen. Hiervoor krijgt u een aangepast leasecontract.

Mag ik een carkit in mijn auto laten inbouwen?

Ja, dat mag, mits de carkit zonder schade aan de auto verwijderd kan worden.

Mag ik mijn leaseauto laten bestickeren?

Ja dat mag, mits de bestickering zonder schade te verwijderen is.

Waar kan ik terecht met klachten over mijn leaseauto?

Hiervoor kunt u terecht bij uw dealer.

Waar kan ik terecht met vragen over accessoires?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar inkoop@justlease.nl

Waar kan ik terecht met vragen over de fiscale waarde?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar inkoop@justlease.nl

Waar kan ik terecht met vragen over facturen?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar finance@justlease.nl

Wanneer wordt de fiscale waarde van een auto vastgesteld?

Deze wordt vastgesteld op het moment van levering.

Wat doe ik als ik mijn kentekenbewijs kwijt ben?

U kunt een nieuw kentekenbewijs aanvragen door een mail te sturen naar inname@justlease.nl. Voor een nieuw kentekenbewijs betaalt u € 90,=, exclusief BTW. Binnen 5 werkdagen ontvangt u het nieuwe kentekenbewijs.

Wat doe ik als ik mijn kentekenplaten kwijt ben?

U kunt op vertoon van uw legitimatie en kentekenpapieren bij uw merkdealer nieuwe kentekenplaten laten maken. De kosten hiervoor zijn voor uw eigen rekening.

Wat is chiptuning?

Chiptuning is het herschrijven van het computerprogramma van het motormanagement systeem. Hierdoor is het mogelijk, mits het op de juiste manier wordt uitgevoerd, om meer vermogen uit de auto te halen.

Wat is de fiscale waarde van een auto?

Dat is de cataloguswaarde van de auto, inclusief de (fabriek)opties, BPM en BTW.

Wat voor soort trekhaakaansluitingen zijn er?

Er zijn twee soorten aansluitingen: een 7-polige of een 13-polige. Bij de 13-polige stekkeraansluiting zijn er twee varianten: Jaeger (Volta/DIN) en Multicon WeST.

Welke soorten facturen bestaan er?

1. De maandelijkse facturen, hierin worden de kosten van uw leasecontract omschreven.
2. Facturen van gemeentelijke bekeuringen en aanmaningen worden dagelijks naar u gestuurd, omdat de betaaltermijn hiervan vaak erg kort is.

Bij welke leverancier wissel ik de winterbanden van mijn leaseauto?

Dit doet u bij Euromaster.

Hoeveel winterbanden zitten er in mijn lease contract?

Er is geen beperking van het aantal winterbanden.

Waar en wanneer kan ik mijn (winter)banden laten monteren?

Als u winterbanden meeleast en deze wilt wisselen, is het raadzaam om tijdig een afspraak te maken met Euromaster via het telefoonnummer 0570 679790. Als de winter of zomer voor de deur staat, kan het druk worden bij de leverancier.

Advies: wissel de banden om bij het ingaan van de zomer-/wintertijd.

Waar kan ik mijn zomerbanden laten vervangen?

U kunt uw banden laten vervangen bij een bandenspecialist, bijvoorbeeld bij Euromaster, Profile Tyrecenter en KwikFit. U kunt dit ook bij uw merkdealer laten doen.

Waar kan ik terecht met vragen over ‘Banden’?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar onderhoud@justlease.nl.

Wat doe ik bij een lekke band?

Dat is per merk/model verschillend, in het instructieboekje van uw auto staan de instructies hiervoor.

Als het niet mogelijk is om uw band ter plekke te vervangen, dan kunt u 24/7 contact opnemen met Justlease.nl, via het telefoonnummer 030 850 1500.

Wat doe ik nadat ik zelf mijn band heb vervangen/gerepareerd?

Na de wissel of reparatie van de band neemt u zo snel mogelijk contact op met uw dealer of met een bandenspecialist. Als zij vaststellen dat de band vervangen moet worden, dan wordt het restprofiel (het nog niet versleten profiel van de band) bij u in rekening gebracht.

Zijn winterbanden zinvol?

Jazeker, door de zachtere samenstelling van het rubber en het speciale profiel zijn winterbanden beter geschikt voor lagere temperaturen. In de praktijk betekent dat meer grip, meer comfort en veiliger rijden als er sneeuw of ijs op de weg ligt.

Als ik te hard heb gereden, waarom krijg ik dan van Justlease.nl een brief waarin in mijn NAW-gegevens moet opgeven?

Bij sommige overtredingen heeft het CJIB de gegevens van de bestuurder nodig op het moment van overtreding. Op www.verkeershandhaving.nl vindt u meer informatie.

Binnen welke termijn moet ik mijn bekeuring betalen?

Dit staat aangegeven op de bekeuring.

Advies: betaal de bekeuring minstens vier dagen van te voren, in verband met de verwerkingstermijn. Als u te laat betaalt, ontvangen wij een aanmaning, welke wij aan u doorbelasten.

Hoe handelt Justlease.nl bekeuringen af?

  1. 1. Wij ontvangen de bekeuring van het CJIB.
    2. Wij verzenden u een bericht waarin staat hoe u de bekeuring aan het CJIB betaalt.
    3. Via ‘mijn auto(s)’ bij ‘Bekeuringen’ kunt u de bekeuring inzien.
    4. U betaalt de schikking.
    5. Als u niet op tijd betaalt, ontvangen wij uw aanmaning en overige overtredingen. Deze schieten wij voor, daarna ontvangt u van ons een factuur met de boete, inclusief de verhoging van het CJIB en de administratiekosten van Justlease.nl.
  2. Wij ontvangen een gemeentelijke overtreding (belasting naheffingsaanslag / parkeerboete). Wij betalen deze bekeuring direct vanwege de korte betalingstermijn die op deze boetes van toepassing zijn. U ontvangt van ons daarna een factuur en de administratiekosten van Justlease.nl.
  3. Wij ontvangen een buitenlandse bekeuring.  Wij betalen deze bekeuring direct vanwege de korte betalingstermijn die op deze boetes van toepassing zijn. U ontvangt van ons daarna een factuur en de administratiekosten van Justlease.nl.

Hoe vraag ik de foto op als ik ben geflitst?

Omdat het kenteken op onze naam staat, kunnen alleen wij de foto alleen opvragen. U kunt ons via finance@justlease.nl verzoeken de foto op te vragen. U ontvangt de foto per post.

Hoelang blijft mijn bekeuring online beschikbaar?

De bekeuring is tot zes maanden na dagtekening online beschikbaar.

Is het mogelijk om in beroep te gaan tegen een eerste aanmaning?

Nee, dit is niet mogelijk.

Kan ik mijn bekeuringen online bekijken?

Ja, dat kan via ‘mijn auto(s)’.

Waar kan ik terecht met vragen over ‘Bekeuringen’?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar finance@justlease.nl.

Waar kan ik vinden welke verkeersovertreding welke boete oplevert?

Op de website van het Openbaar Ministerie ‘www.om.nl’ vindt u een overzicht van de boetes voor verschillende verkeersovertredingen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug als een bekeuring dubbel is betaald?

Terugstorten duurt meestal zo’n zes tot acht weken.

Wat doe ik als ik het niet eens ben met de bekeuring?

1. Om bezwaar aan te tekenen, heeft u onze machtiging nodig, omdat het kenteken op onze naam staat. Deze kunt u downloaden op ‘mijn auto(s)’.
2. Op de bekeuring staat hoe u precies bezwaar kunt aantekenen en waar u het bezwaarschrift naartoe moet sturen. De bekeuring is te vinden op ‘mijn auto(s)’.
3. Als wij, na ongeveer zestien weken, de uitspraak ontvangen, sturen wij deze naar u door.

Wat doe ik als ik tijdens een overtreding niet zelf achter het stuur zat?

U staat bij ons geregistreerd als bestuurder van de auto, daarom ontvangt u de bekeuring. U kunt dit daarom alleen onderling of met uw werkgever regelen.

Advies: regel dit soort zaken voordat u iemand anders met de auto laat rijden.

Wat doe ik als ik wel een aanmaning krijg, maar ik de eerste schikking van mijn bekeuring nooit heb ontvangen?

U zult toch het bedrag moeten betalen. Wij hebben er geen grip op waarom de bekeuring niet is betaald.

Wat is een transactievoorstel?

Dit is een schikking voor een overtreding, waardoor er wordt voorkomen dat u voor de rechter moet verschijnen.

Wat zijn gemeentelijke bekeuringen?

Dit zijn boetes van overtredingen die u in de bebouwde kom bent begaan, bijvoorbeeld parkeerovertredingen.

Hoe weet ik wat de verwachte leverdatum van mijn leaseauto is?

Na de positieve afronding van het acceptatieproces, bestelt Justlease.nl uw leaseauto. Daarbij krijgen wij direct de te verwachten leverdatum door. Wij stellen u hiervan op de hoogte, evenals van eventuele wijzigingen van de leverdatum.

Hoelang duurt de acceptatieperiode voor een leaseauto bij Justlease.nl?

Één werkdag nadat u de auto online hebt besteld, ontvangt u van ons antwoord.

Kan ik bij Justlease.nl een auto leasen als ik startende ondernemer?

Ja, dat is mogelijk. Maar net zoals bij alle andere auto’s, beoordelen wij uw kredietwaardigheid. Ook bestaat de mogelijkheid dat wij u alleen als klant accepteren met zekerheden.

Kan ik een bestelde leaseauto annuleren?

Ja, dit is mogelijk. Hieraan zijn kosten verbonden. U betaalt de dealer circa 15% van het aankoopbedrag en u betaalt Justlease.nl € 250,= aan annulering- en administratiekosten.

Kan ik een bestelling kosteloos annuleren als de levertijd uitloopt?

Nee, dit is niet mogelijk.

Kan ik zelf aangeven bij welke dealer mijn leaseauto wordt geleverd?

Nee, dit is niet mogelijk. Justlease.nl heeft speciale deals gesloten met dealers, zodat de inkoopkracht wordt vergroot en u baat heeft bij de meest aantrekkelijke lease prijzen.

Mag ik bij Justlease.nl een privéauto leasen?

Nee, dat is niet mogelijk.

Vanaf hoeveel kilometer per jaar kan ik het beste diesel gaan rijden?

Vanaf 50.000 km per jaar kan het interessant zijn om diesel te gaan rijden. Het is echter merk en type verschillend.

Waar kan ik terecht met vragen over ‘Bestelling en Levering’?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar inkoop@justlease.nl.

Wat houdt het accepteren met zekerheden in?

Bij twijfelgevallen over de kredietwaardigheid, vragen wij om zekerheden. Pas als hieraan is voldaan, bestellen we de leaseauto.

Wat is kredietwaardigheid?

Als u bij ons een leaseauto bestelt, beoordelen wij uw financiële situatie, uw kredietwaardigheid.

Welke bescheiden krijg ik bij ontvangst van mijn leaseauto?

Bij aflevering van uw auto ontvang u van Justlease.nl een schadeaangifteformulier en contactgegevens. Afhankelijk van de afspraken met uw werkgever krijgt u een groene kaart en een brandstofpas toegestuurd.
Van uw dealer ontvangt u kentekenbewijs deel 1A (voertuiggegevens) en 1B (tenaamstellinggegevens) en twee autosleutels.

Welke gegevens heeft Justlease.nl nodig om mijn kredietwaardigheid te bepalen?

- Uw bedrijfsnaam;
- inschrijving bij de KvK;
- adresgegevens;
- e-mail;
- telefoonnummer.

Zijn de kosten voor rijklaar maken, leges, verwijderingsbijdrage, etc. meegenomen in het leasetarief?

Ja, al deze kosten zijn meegenomen in het leasetarief.

Hoe kan ik een Multi Tank Card aanvragen?

Dit doet u door een mail te sturen naar finance@justlease.nl.

Hoe worden de brandstofkosten verwerkt als ik een brandstofpas heb?

U of uw werkgever betaalt maandelijks een voorschot, deze worden maandelijks verrekend.

Kan ik in het buitenland met mijn brandstofpas betalen?

Ja, maar alleen als u dit heeft meegeleast.

Kan ik overal in Nederland met mijn brandstofpas betalen?

Ja, dit kan bij elk tankstation in Nederland.

Waar kan ik het bedrag van voorgeschoten brandstof declareren?

Via ‘mijn auto(s)’ kunt u dit bedrag declareren.

Waar kan ik terecht met vragen over ‘Brandstofpas’?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar finance@justlease.nl.

Wat doe ik als de pomphouder de verkeerde pomp heeft afgerekend?

Het bedrag wat eventueel te veel is berekend, neemt u contant aan. Bij uw werkgever meldt u de vergissing en deze overlegt met u wat u moet doen.

Wat doe ik als ik mijn brandstofpas kwijt ben?

Bel direct met het telefoonnummer 030 850 15 00, dan blokkeren wij de pas en vragen gelijk een nieuwe pas voor u aan. Belt u buiten kantooruren, dan wordt u automatisch doorgeschakeld met de alarmcentrale, welke de pas voor u blokkeert. U moet dan wel nog de volgende dag contact met ons opnemen om een nieuwe pas aan te vragen.

Wat doe ik als ik mijn pincode van de brandstofpas ben vergeten?

• Als u direct uw pincode nodig hebt, kunt u bellen met afdeling Finance via het telefoonnummer 030 850 1500. Om er zeker van te zijn dat u de daadwerkelijke eigenaar bent, leggen wij u enkele vragen voor. Daarna geven wij u uw pincode.
• Hebt u de code niet direct nodig, dan stuurt u een mail naar finance@justlease.nl.

Advies: verwerk uw pincode in één van de nummers in uw mobiele telefoon, zodat u de code altijd bij de hand hebt.

Wat doe ik als mijn brandstofpas niet meer werkt?

• Hebt u drie keer de onjuiste pincode ingevoerd, dan is de pas voor 24 uur geblokkeerd, daarna kunt u hem gewoon weer gebruiken.
• Als de magneetstrip niet meer werkt, kunt u via ‘mijn auto(s)’ een nieuwe pas aanvragen.

Hoe kan ik mijn leaseauto aan het einde van de leaseperiode overnemen?

Als u de overnameprijs van uw leaseauto hebt opgevraagd, krijgt u binnen één werkdag de overnameprijs retour. In deze mail staat ook de overnameprocedure vermeld.

Hoe vraag ik de overnameprijs van mijn leaseauto op?

Dit doet u door een mail te sturen naar remarketing@justlease.nl. Daarin vermeldt u het kenteken, de gewenste overnamedatum en de kilometerstand per de gewenste overnamedatum.

Hoeveel kost het om voortijdig mijn leasecontract te beëindigen?

Deze kosten zijn afhankelijk van de omstandigheden van de auto. Gedurende de leaseperiode van uw auto kunt u eenmaal kosteloos de kosten van het voortijdig beëindigen van het leasecontract opvragen. Daarna kost dit € 75,= per keer.

Kan ik mijn auto aan het einde van de leaseperiode overnemen?

Ja, dat is mogelijk. Hiervoor neemt u contact op met inname@justlease.nl.

Tip: wilt u de auto niet zelf overnemen, dan is er misschien iemand in uw omgeving die de auto wilt overnemen.

Kan ik mijn leaseauto op een andere locatie inleveren?

U kunt de auto ook bij een merkdealer inleveren. Dit doet u door minstens één dag van te voren een mail te sturen naar transport@justlease.nl, met daarin:
- locatie van inleveren van de auto (dit mag geen privé adres zijn);
- kenteken van de auto;
- de datum van inlevering.
Wij zorgen voor transport van de auto. De transportkosten van € 50,= (exclusief BTW) worden bij u in rekening gebracht.

Op welke tijden kan ik mijn leaseauto inleveren?

Dit kunt u doen op werkdagen tussen 07:45 uur en 17:30 uur.

Vanaf wanneer kan ik de overnameprijs van mijn leaseauto opvragen?

Vanaf drie maanden voor het einde van uw contract kunt u de overnameprijs van uw leaseauto opvragen.

Waar kan ik terecht met vragen over ‘Inname en Contractbeëindiging’?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar inname@justlease.nl.

Waar lever ik mijn leaseauto in aan het einde van het leasecontract?

U kunt de auto inleveren bij ons kantoor in Utrecht, aan de Zeehaenkade 50.

Waarop wordt de leaseauto gecontroleerd bij inname?

Bij inname wordt de leaseauto gecontroleerd op:
- aanwezigheid van papieren, sleutels, documentatie en accessoires;
- eventuele schade(s) aan binnen- en buitenkant van de auto.

Welke schades zijn acceptabel bij het inleveren van mijn leaseauto?
Een klein aantal beschadigingen als gevolg van normaal gebruik (gebruikersschade) is acceptabel. Bij te veel gebruikersschades, kunnen de kosten bij u in rekening worden gebracht.
Aanrijdingschades en alle andere schades zijn niet acceptabel. Deze schades kunt u melden via schade@justlease.nl. Wordt er geen schademelding gedaan of schadeaangifteformulier ingeleverd, dan wordt de gehele schade aan u doorberekend.

Wat moet ik meenemen bij inname van de leaseauto?

- Het kentekenbewijs deel 1A en 1B;
- alle sleutels;
- onderhoud- en instructieboekjes;
- reservewiel, reparatieset of compressor, inclusief boordgereedschap;
- meegeleasde accessoires;
- eventuele navigatiesysteem, inclusief software en/of bevestigingsmateriaal.
Alle andere zaken die bij de levering van de leaseauto aanwezig waren, dienen ook aanwezig te zijn bij inlevering van de leaseauto.

Tip: zorgt u er ook voor dat alle schades bij Justlease.nl zijn gemeld.

Hoeveel kost binnenlanddekking?

Binnenlanddekking zit bij Justlease.nl automatisch in het leasepakket, hier hoeft u niet extra voor te betalen.

Hoeveel kost buitenlanddekking?

Buitenlanddekking bedraagt € 5,= per maand.

Waar kan ik terecht met vragen over ‘Pech en Hulpverlening’?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar onderhoud@justlease.nl.

Wanneer betaal ik zelf de kosten voor hulpverlening?

U betaalt zelf de kosten als:
- er sprake is van een technische storing die gemakkelijk zelf te verhelpen/voorkomen is, zoals:
• verkeerde brandstof getankt;
• brandstoftank leeggereden;
• sleutel achtergelaten in de auto.
- de kosten zijn uitgesloten in de algemene voorwaarden;
- de instructies van de hulpverlener, alarmcentrale of fabrikant van de auto niet of gedeeltelijk zijn nagekomen.

Wat doe ik bij pech in het buitenland, als ik geen buitenlanddekking heb?

Uiteraard bieden wij u altijd onze hulp aan bij pech in het buitenland. Als u geen buitenlanddekking hebt, worden alle niet gedekte kosten plus de dossierkosten van € 150,= aan u doorbelast.

Advies: lease de buitenlanddekking mee, zodat u onbezorgd op reis kunt.

Wat doe ik bij pech met mijn leaseauto?

Direct contact opnemen met Justlease.nl via het telefoonnummer 030 850 1500.

Wat is binnenlanddekking?

Met binnenlanddekking krijgt u hulp bij pech onderweg.

Wat is buitenlanddekking?

Met buitenlanddekking heeft u in het buitenland ook recht op hulp bij pech en het laten maken van de auto.

Heb ik toestemming nodig voor onderhoud of reparatie?

Nee, dit is niet nodig. U kunt zelf een afspraak maken bij een officiële dealer van het automerk. De dealer neemt contact met Justlease.nl op voor toestemming van de werkzaamheden.

Hoe kan ik onderhoudsmanagement alsnog in mijn leasepakket krijgen?

Dit is aan te vragen door een mail te sturen naar afdeling Sales, sales@justlease.nl.

Hoe vul ik de motorolie bij?

Als eerste checkt u het oliepeil, bij voorkeur met een koude motor en op een vlak oppervlak. Als het oliepeil in de buurt van het minimum komt, is het tijd om olie bij te vullen. In het instructieboekje van uw auto vindt u hierover meer informatie.

Kan ik elke oliesoort gebruiken?

U kunt niet elke motoroliesoort gebruiken voor uw auto. In het instructieboekje van uw auto vindt u hierover meer informatie.

Kan Justlease.nl bemiddelen bij lange wachttijd bij de dealer?

Jazeker, maar alleen wanneer de nood hoog is. Bijvoorbeeld als u op korte termijn op vakantie gaat of uw auto een technisch mankement heeft.

Waar kan ik terecht met vragen over ‘Reparatie en Onderhoud’?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar onderhoud@justlease.nl.

Waar kan ik terecht voor onderhoud en reparatie aan mijn auto?

- Als u géén onderhoudsmanagement in uw leasecontact hebt, kunt u een afspraak maken bij een merkdealer naar keuze.
- Als u wél onderhoudsmanagement in uw contract hebt, kunt u een afspraak maken door het aanvraagformulier op onze website in te vullen. Binnen 24 uur wordt de afspraak per e-mail aan u bevestigd.
- Uitzondering is vervanging van uw banden, dit wordt uitgevoerd door een bandenspecialist, bijvoorbeeld bij Euromaster, Profile Tyrecenter en KwikFit.
- Na de garantieperiode kunt u voor vervanging van de uitlaat, schokdempers en accu ook een specialist inschakelen.

Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?

U kunt altijd vervangend vervoer krijgen. De vergoeding hiervan start na de duur van de Eigen Risico periode.

Wanneer is mijn leaseauto toe aan een onderhoudsbeurt?

In het instructieboekje van uw auto staat vermeld wanneer uw auto toe is aan een onderhoudsbeurt, voor het tijdig regelen hiervan bent u zelf verantwoordelijk. Als bestuurder bent u óók verantwoordelijk voor het tijdig aanbieden van uw auto voor wettelijke keuringen, tussentijdse olie- en vloeistofcontroles en merkafhankelijke terugroepacties.

Wanneer moet ik Justlease.nl wel informeren bij onderhoud of reparatie?

Bij een defect aan de kilometerteller moet u hiervan direct een melding maken bij Justlease.nl, zodat wij aan het einde van uw leaseperiode kunnen vaststellen wat de eindkilometerstand is.

Wanneer moet mijn auto APK worden gekeurd?

Rijdt u in een personenauto of lichte bedrijfswagen op benzine? Dan is het keuringsinval 4-2-2-1 (na vier jaar vindt de eerste keuring plaats).
Rijdt u in een personenauto op diesel of LPG? Dan is het keuringsinterval 3-1-1-1 (na drie jaar vindt de eerste keuring plaats).

Tip: meer informatie over de APK vindt u op de websites www.rdw.nl en www.allesoverapk.nl. Op de laatst genoemde website kunt u ook uw APK datum opvragen.

Wat houdt het Eigen Risico bij vervangend vervoer in?

Afhankelijk van uw contract, zijn de eerste 24 of 48 uur niet meeverzekerd. Deze huurkosten worden aan u doorberekend.

Wat is een APK-keuring?

De Algemene Periodieke Keuring (APK) is een in Europa wettelijk verplichte autokeuring, die zorgt voor verkeersveiligheid en betere bescherming van het milieu.

Wat is Onderhoudsmanagement?

Onderhoudsmanagement is een extra service die u mee kunt leasen. Als uw auto een onderhoudsbeurt nodig heeft, wordt deze bij u opgehaald, schoongemaakt en weer bij u teruggebracht op een door u gewenste plaats. De kosten van onderhoudsmanagement bedragen € 9,50 per maand.

Wat moet ik zelf aan onderhoud doen?

U dient zelf regelmatig kleine, preventieve werkzaamheden te verrichten. In het instructieboekje van uw auto vindt u instructies om de volgende zaken te controleren en, indien nodig, bij te vullen:
- peil van de motorolie;
- niveau van de koelvloeistof;
- niveau van de antivries voor de ruitensproeiers;
- spanning van de banden en het reservewiel.

Wat zijn de voordelen van onderhoudsmanagement?

Een auto is gemiddeld drie keer per jaar bij de dealer voor reparatie of onderhoud. De service onderhoudsmanagement zorgt ervoor dat u tijd en dus geld bespaart.
- Onderhoudsmanagement is gemakkelijk; uw auto wordt voor de onderhoudsbeurt opgehaald en teruggebracht.
- Tijdens de onderhoudsbeurt wordt uw auto van binnen en buiten gereinigd.
- Heeft u óók winterbanden in uw leasepakket, dan wordt, indien gewenst, de bandenwissel op locatie uitgevoerd.
- U bespaart aan het halen en brengen van de auto, vervangend vervoer, werktijd en reinigingskosten.

Heb ik garantie op mijn leaseauto?

Jazeker, op alle auto’s wordt een aantal jaar fabrieksgarantie gegeven. Hoelang dit is, is afhankelijk van het automerk dat u rijdt.

Hoe doe ik een beroep op het Waarborgfonds?

Omdat uw leaseauto bezit is van Justlease.nl, doen wij beroep op het Waarborgfonds. U hoeft hier zelf dus niets voor te doen.

Hoe is mijn leaseauto verzekerd?

Alle Justlease.nl auto’s zijn standaard WA- en volledig Cascoverzekerd.

Hoe kan ik schademanagement alsnog in mijn leasepakket krijgen?

Dit is aan te vragen door een mail te sturen naar afdeling Sales, sales@justlease.nl.

Hoe voorkom ik diefstal uit mijn leaseauto?

- Laat waardevolle spullen nooit achter in uw auto;
- Laat waardevolle papieren/brandstofpas nooit in uw dashboardkastje liggen;
- Vergrendel altijd de portieren en de kofferbak bij het verlaten van uw auto;
- Kies audioapparatuur voorzien van een afneembaar front of andere inbraakwerende opties;
- Neem bij het verlaten van de auto audioapparatuur en uw mobiele mee, leg deze nooit onder de stoelzitting of in de kofferbak van uw auto.

In welke landen is mijn leaseauto verzekerd?

Op de groene kaart staat precies in welke landen de auto is verzekerd.

Is een autoalarm verplicht?

Vanaf een cataloguswaarde van € 60.000,= is een alarm klasse 4 op uw auto verplicht door de verzekering.

Is het verplicht een ongevallen inzittendenverzekering af te sluiten voor mijn leaseauto?

Als uw auto via Justlease.nl is verzekerd, heeft u een standaard ongevallen inzittendenverzekering voor vijf personen. Als uw leaseauto meer dan vijf zitplaatsen heeft, dan is het raadzaam een ongevallen inzittendenverzekering af te sluiten.

Is het verplicht een rechtsbijstandverzekering af te sluiten voor mijn leaseauto?

Dit is niet verplicht, maar wel aan te raden.

Tip: u kunt bij Justlease.nl een Premium Verzekeringspakket afsluiten waar rechtsbijstandverzekering bij inbegrepen zit. Neem hiervoor contact op met schade@justlease.nl.

Is mijn caravan meeverzekerd?

Als de caravan is gekoppeld aan uw auto, dan is deze WA meeverzekerd op uw auto. Het cascogedeelte dient u zelf af te sluiten, hetzelfde geldt ook als de caravan in een stalling staat.

Kan ik mijn eigen verzekering meenemen naar mijn leaseauto?

Nee, dit is niet mogelijk.

Mag ik met een letsel rijden in mijn leaseauto?

Justlease.nl stelt hier: als het van de dokter mag, mag het van ons ook.

Mag ik schade via de dealer laten herstellen?

Nee, dit is niet mogelijk. Justlease.nl werkt samen met gespecialiseerde bedrijven, waar onze auto’s voorrang krijgen.

Mogen er andere personen in mijn leaseauto rijden?

Justlease.nl stelt hier: iedereen met een geldig rijbewijs mag in de auto rijden. Het is mogelijk dat uw bedrijf hieraan andere eisen stelt.

Waar kan ik de kosten voor letsel, opgelopen tijdens een auto-ongeval, claimen?

Deze kosten claimt u bij uw zorgverzekeraar en vallen niet onder de autopolis.

Waar kan ik de schade aan mijn leaseauto laten herstellen?

Bij een vestiging van Care Schadeservice www.care-schadeservice.nl of van Schadenet www.schadenet.nl kunt u zelf een afspraak maken om uw leaseauto te laten herstellen.

Waar kan ik terecht met vragen over ‘Schade en Verzekeringen’?

Hiervoor kunt u een mail sturen naar schade@justlease.nl.

Wanneer kan ik een beroep doen op het Waarborgfonds?

Als uw schade veroorzaakt is door een ander onbekend motorvoertuig, gekoppelde aanhangers of afgevallen lading én u hebt aangifte gedaan bij de politie, dan kunt u een beroep doen op het Waarborgfonds. Of uw beroep wordt geaccepteerd, is afhankelijk van een aantal voorwaarden, daarop is geen eenduidig antwoord op te geven.

Wanneer moet ik een schadeaangifteformulier invullen?

Een schadeaangifteformulier vult u in als er sprake is van tweezijdige schade (met tegenpartij).

Wanneer wordt er aanspraak gemaakt op mijn Eigen Risico?

Een niet-verhaalbare schade is een schade waarvoor u aansprakelijk gehouden wordt, dit kan bijvoorbeeld een parkeerschade of een kop-staartbotsing zijn. Uw leaseauto is Wettelijk Aansprakelijk verzekerd, maar ook verzekerd voor Cascoschade. Beide verzekeringen hebben hun eigen risico. Als er schade is aan een tegenpartij geldt er een WA eigen risico van € 150,-. Dit wordt in rekening gebracht bij de beoordeling van het schadeaangifteformulier. Mocht er daarnaast schade aan het eigen voertuig zijn, dan is het eigen risico bepaald op € 300,-. Het kan altijd voorkomen dat een schade lager is dan het eigen risico, dan betaalt u uiteraard alleen het bedrag van de schade en niet het volledige eigen risico. Een in rekening gebracht eigen risico wordt gecrediteerd als de schade is verhaald.

Wat doe ik als er privégoederen uit mijn auto zijn gestolen?

Deze gestolen goederen kunt u waarschijnlijk bij uw inboedelverzekeraar indienen.

Wat doe ik bij schade aan mijn auto in het buitenland?

U neemt telefonisch contact op met de afdeling Schade van Justlease 030 850 15 00. Dit nummer is 24/7 bereikbaar. Hier wordt u verder geholpen. Als het nodig is, krijgt u een vervangende auto.
Vul altijd het schadeaangifteformulier in.

Advies: maak foto’s van de schadesituatie, dit maakt het makkelijker de schade te verhalen.

Wat doe ik bij schade aan mijn auto?

Eenzijdige schade (zonder tegenpartij) kunt u telefonisch melden via het telefoonnummer 030 850 1500 of via het schadeaangifteformulier.

Als er sprake is van schade met een tegenpartij, vult u een schadeaangifteformulier op doordrukpapier in. Dit formulier wordt standaard bij uw auto geleverd. Is dit formulier niet meer in uw bezit, kunt u hier een nieuw document aanvragen.

Nadat u het formulier heeft ingevuld, kunt u hem scannen en mailen naar schade@justlease.nl of u kunt het formulier sturen naar Justlease.nl, t.a.v. afdeling Schade, Postbus 3046, 3502 GA te Utrecht.

Tip: vul de voor- en achterzijde van het schadeaangifteformulier altijd helemaal in, anders kan deze niet behandeld worden.

Eenzijdige schade (zonder tegenpartij) kunt u melden via de button schademelding op ‘mijn auto(s)’. U kunt de schade ook telefonisch melden bij Justlease.nl via het telefoonnummer 030 850 15 00. Als er sprake is van schade met een tegenpartij, vult u een schadeaangifteformulier in. U kunt dit formulier hier aanvragen. Nadat u het formulier hebt ingevuld, kunt u hem scannen en mailen naar schade@justlease.nl of u stuurt het formulier sturen naar Justlease.nl, t.a.v. afdeling Schade, Postbus 3046, 3502 GA te Utrecht.

Advies: zorg dat u altijd een blanco schadeaangifteformulier in uw auto hebt liggen.

Wat houdt het Premium Verzekeringspakket precies in?

Dit is een aanvullend verzekeringspakket, waar de volgende verzekeringen onder vallen:
- Rechtsbijstand (behartiging van uw juridische belangen in eventuele rechtszaken en eventuele vorderingen worden meegenomen in onze standaardverhaalsactie)
- Ongevallen Inzittenden Verzekering (€ 12.500,= uitkering bij overlijden en € 25.000,= uitkering bij blijvende invaliditeit. Kijk in de polis voor de specifieke voorwaarden)

Wat is het Waarborgfonds?

Als er schade aan uw auto is veroorzaakt, zonder dat de tegenpartij bekend is (u heeft bijvoorbeeld uw auto geparkeerd, de auto is beschadigd en de dader is niet bekend), dan keert het Waarborgfonds een vergoeding aan u uit.

Wat is schademanagement?

Schademanagement is een extra service die u mee kunt leasen. Als u schade aan uw auto heeft, wordt deze opgehaald en weer bij u teruggebracht op een door u gewenste plaats. U kunt zelf kiezen waar uw auto wordt gerepareerd: bij Care of bij Schadenet. De kosten van schademanagement bedragen € 5,= per maand.
Wat zijn de voordelen van schademanagement?
De service schademanagement zorgt ervoor dat u tijd en dus geld bespaart.
- Schademanagement is gemakkelijk; uw auto wordt voor herstel opgehaald en teruggebracht.
- De schouwing vindt plaats op locatie of door middel van foto’s
- Bij herstel ontvangt u van SHB een voortgangsrepportage
- U kunt zelf kiezen waar u uw auto laat herstellen; bij Care of bij Schadenet
- U bespaart aan het halen en brengen van de auto, vervangend vervoer en werktijd.

Wat vul ik in bij ‘verzekeringnemer’ op het schadeaangifteformulier?

Hier vult u Justlease.nl in.

Welke verzekeringen moet ik afsluiten als ik met mijn leaseauto op vakantie ga?

Als u niet voor hulpverlening en vervangend vervoer hebt gekozen bij Justlease.nl, raden wij aan een goede reisverzekering en ANWB Europahulp (voorheen Reis- en Kredietbrief) af te sluiten.

Algemeen

vragen@justlease.nl

Banden

onderhoud@justlease.nl

Bekeuringen

finance@justlease.nl

Bestelling en Levering

inkoop@justlease.nl

Brandstofpas

finance@justlease.nl

Facturatie

finance@justlease.nl

Inname en (voortijdige) Contractbeëindiging

inname@justlease.nl

Kentekenbewijs/-platen

inname@justlease.nl

Pech en Hulpverlening

onderhoud@justlease.nl

Reparatie en Onderhoud

onderhoud@justlease.nl

Schade en Verzekeringen

schade@justlease.nl


 
Justlease
10